Linda Nordin

"Usahlah di renungkan mentari terbenam,ia akan menyakitkan mata, renunglah cahaya bulan,walaupun suram,ia lebih indah & bermakna"

Pages

Redang Island

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Percutian selama 4 hari 3 Malam ke Terengganu. Menaiki Bus dari KL Sentral ke LCCT pada 25/9/2012 bersama rakan. Penerbangan pada pukul 12.15 pm. Sampai disana kami menaiki teksi ke Dataran Shahbandar. Jadual ke Redang adalah pada 26-28 Sept 2012. Jadi kami check-in dulu di Hotel Alamanda.

Memandangkan petang tu tak ada buat apa-apa, kami pun ambil keputusan untuk pergi ke Taman Tamadun Islam. Tapi nasib kami kurang baik kerana pada hari selasa TTI tutup.. Tak ada rezeki nampaknya. Jadi Petang tu kami lepak dekat Dataran Shahbandar dan pergi menjamu mata di Pasar Payang aje le.

DAY 1 ( Pulau Redang )

Naik ferry di Jetty Shahbandar pada pukul 9.00 pagi. Tiba disana kami dijemput oleh Staff Redang Lagoon. Terus Check-in kemudian tunggu untuk lunch. Lapar la naik ferry lelama. Pukul 4.00 petang kami dibawa snokeling. Malamnya kami hanya rehat diatas buaian yang disediakan di Redang Lagoon sambil menikmati angin malam.

DAY 2

Snokeling di Marin Park pada pukul 9.00 pagi. Balik dari snokeling, lunch kemudian siap-siap naik bukit berdekatan untuk sesi photografy. Kemudian snokeling kali terakhir pada pukul 4 petang. Balik dari snokeling kami terus bersnokeling berdekatan resort. Melepas gian. Tak tau bila lagi dapat snokeling lagi. Malamnya kami dibawa oleh "Nabil" ( sebab muka dia macam Nabil ) ke Laguna Resort untuk berhibur. Karoke la jangan fikir yang lain. Tapi nyanyi 1 lagu je kami balik tinggalkan dorang. Sebab nak pergi tangkap gambar di semua resort yang ada disitu. Sekali lagi menikmati malam-malam terakhir di redang sebelum berangkat esok pagi.

DAY 3

Bertolak dari redang pada pukul 7 pagi. Dengan perasaan sayu untuk meninggalkan redang. Kemudian ambil teksi ke Airport. Alhmdulillah selamat sampai di LCCT pada pukul 12.30 tghari. Ambil bus terus ke KL Sentral. Sampai rumah dalam pukul 3.30 petang. Terus zzzzzZZzZZZzzzzZ...

Sekian.

p/s : sekadar coretan dairi buat ingatan.