Linda Nordin

"Usahlah di renungkan mentari terbenam,ia akan menyakitkan mata, renunglah cahaya bulan,walaupun suram,ia lebih indah & bermakna"

Lawk la....



1st aku tgok gmbo ni mmg nk pch prut diwatnya...ada gak cmni ek...hihiihihi kat mn la rupa umh cmni, siap dpt lori lg tu.....hahahaha klasik gitu^_^...


saYa nk jga la cmni.....xyah nk isau dah klu travel nk tdo kat ne, kereta ku adlh umh ku......muehehehe;P



pelik tapi benar


POKOK PISANG MENGANDUNG!!!!




gmbr ni telah diantar oleh sorg mber aK kat email aK....untk aK kgsikn bersma uols smua.....Tanda Kebesaran-NYA.....

Tanda-tanda Wanita Terpanah Asmara


LELAKI mana pun selalu berusaha untuk menaklukkan gadis idamannya. Dia akan berusaha dengan segala cara agar wanita pujaan hati terjerat cinta kepadanya.

Namun tak sedikit wanita yang berhasil terpanah asmara sulit mengatakan dirinya menerima cinta seorang lelaki. Karena itu Anda tak perlu khawatir dan bingung membaca jalan fikiran seorang wanita. Kini 'Askmen' akan berkongsi rahsia mengenai tanda-tanda seorang wanita telah jatuh hati kepada seorang lelaki, di antaranya:

Wanita cemburu bila Anda bicara dengan wanita lain

Wanita yang sedang jatuh cinta sering kali mudah cemburu jika lelaki yang sedang ditaksirnya berbicara intim dengan wanita lain. Saat itu, dia pun akan memilih menghindari Anda untuk sementara waktu agar hatinya yang sedang kalut untuk tenang kembali.

Dia menginginkan Anda untuk masa depannya

Jika wanita itu serius dengan Anda, tentu saja dia berharap agar Anda menjadi satu-satunya lelaki yang akan menemaninya sepanjang hidup.

Dia ingin tahu tentang Anda lebih dalam

Seorang wanita yang sedang jatuh cinta pasti ingin mengetahui segala sesuatu tentang hidup Anda. Cubalah Anda membiarkannya mengetahui tentang hidup Anda, karena ini akan mempermudah jalan Anda bersatu dengannya.

Dia selalu meluangkan waktunya untuk Anda

Wanita yang menyukai seorang lelaki pasti akan meluangkan waktu untuknya. Bahkan, boleh jadi bukan Anda kali ini yang mengajaknya berdating, tetapi justru dia yang lebih aktif mengajak Anda berdating.

Dia selalu menatap kedua bola mata Anda

Dia yang sedang jatuh cinta sulit sekali mengungkapkan kata-kata cinta secara vulgar. Dia pun lebih sering mengisyaratkan cinta melalui tatapan tajam ke arah kedua bola mata lelaki pujaannya. Wanita berharap cara tersebut membuat lelaki yang disukainya dapat merasakan cinta yang sama dengannya.

EffectnyE....^_~



Effect of Financial Crisis on Company Logos

tOpiK 1 ApriL ^_^


...Belajar Bahasa Melayu...

Murid : Selamat pagi, cikgu.

Cikgu : (Menengking) Mengapa selamat pagi sahaja? Petang dan malam awak doakan saya tak selamat?

Murid : Selamat pagi, petang dan malam cikgu!

Cikgu : Panjang sangat! Tak pernah dibuat oleh orang! Kata selamat sejahtera! Senang dan penuh bermakna. Lagipun ucapan ini meliputi semua masa dan keadaan.

Murid : Selamat sejahtera cikgu!

Cikgu : Sama-sama, duduk! Dengar sini baik-baik. Hari ini cikgu nak uji kamu semua tentang perkataan berlawan. Bila cikgu sebutkan perkataannya, kamu semua mesti menjawab dengan cepat, lawan bagi perkataan-perkataan itu, faham?

Murid : Faham, cikgu!

Cikgu : Saya tak mahu ada apa-apa gangguan.

Murid : (senyap)

Cikgu : Pandai!

Murid : Bodoh!

Cikgu : Tinggi!

Murid : Rendah!

Cikgu : Jauh!

Murid : Dekat!

Cikgu : Keadilan!

Murid : UMNO!

Cikgu : Salah!

Murid : Betul!

Cikgu : Bodoh!

Murid : Pandai!

Cikgu : Bukan!

Murid : Ya!

Cikgu : Oh Tuhan!

Murid : Oh Hamba!

Cikgu : Dengar ini!

Murid : Dengar itu!

Cikgu : Diam!

Murid : Bising!

Cikgu : Itu bukan pertanyaan, bodoh!

Murid : Ini ialah jawapan, pandai!

Cikgu : Mati aku!

Murid : Hidup kami!

Cikgu : Rotan baru tau!

Murid : Akar lama tak tau!

Cikgu : Malas aku ajar kamu!

Murid : Rajin kami belajar cikgu!

Cikgu : Kamu gila!

Murid : Kami siuman!

Cikgu : Cukup! Cukup!

Murid : Kurang! Kurang!

Cikgu : Sudah! Sudah!

Murid : Belum! Belum!

Cikgu : Mengapa kamu semua bodoh sangat?

Murid : Sebab saya seorang pandai!

Cikgu : Oh! Melawan!

Murid : Oh! Mengalah!

Cikgu : Kurang ajar!

Murid : Cukup ajar!

Cikgu : Habis aku!

Murid : Kekal kami!

Cikgu : O.K. Pelajaran sudah habis!

Murid : K.O. Pelajaran belum bermula!

Cikgu : Sudah, bodoh!

Murid : Belum, pandai!

Cikgu : Berdiri!

Murid : Duduk!

Cikgu : Saya kata UMNO salah!

Murid : Kami dengar KeADILan betul!

Cikgu : Bangang kamu ni!

Murid : Cerdik kami tu!

Cikgu : Rosak!

Murid : Baik!

Cikgu : Kamu semua ditahan tengah hari ini!

Murid : Dilepaskan tengah malam itu!

Cikgu : (Senyap dan mengambil buku-bukunya keluar.)

hahaha so funny....;D

sEjArAh ApRiL FooL...;P

APRIL FOOL, BUAT RENUNGAN & PEDOMAN KITA SEMUA !!!

Ikutilah cerita sedih di sebalik April Fool's Daysebagai renungan bersama. Setiap kali menjelang 1hb April, seseten! gahorang kita begitu taksub dengan budaya 'pandang kebarat'.

Berbalik kepada perayaan April Fool's Day ini, adalah ia mula dirayakansewaktu kejatuhan kerajaan Islam di Sepanyol. Setelah bertapakberkurun-kurun lamanya di Granada, Sepanyol, kerajaan Islam akhirnya runtuhdiserang tentera-tentera Kristian.

Penduduk-penduduk Islam diSepanyol (Moors) terpaksa berlindung di dalamrumah masing-masing untuk menyelamatkan diri. Tentera-tentera Kristianbagaimanapun tidak berpuas hati dan berusaha untuk menghapuskan orang-orangIslam dr Sepanyol.

Penduduk-penduduk muslim ini, diberitahu bahwa mereka boleh berlayar keluardari Sepanyol dengan selamat bersama-sama barang-barang keperluan merekadengan menggunakan kapal-kapal yang berlabuh dipelabuhan. Orang-orangMuslim yang risau sekiranya tawaran tersebut merupakan suatu penipuan,telah pergi keperlabuhan untuk melihat kapal-kapal yang dimaksudkan.

Setelah berpuas hati, mereka membuat persiapan untuk bertolak. Keesokanharinya (1April), mereka mengambil semua barangan yang telah disiapkan menuju ke perlabuhan.

Pada masa inilah pihak Kristian mengambil kesempatan untuk menggeledah dankemudian membakar rumah penduduk-penduduk Islam ini.

Mereka juga tidak sempat untuk menaiki kapal kerana semuanya dibakar. PihakKristian kemudiannya menyerang kaum muslim dan membunuh kesemuanya, lelaki,perempuan, serta anak-anak kecil. Peristiwa berdarah yang menyedihkan inikemudiannya diraikan oleh tentera Kristian.

Keraian ini akhirnya dirayakan setiap tahun bukan sahaja di Sepanyol tetapi juga di serata dunia.

Yang menyedihkan, orang-orang Islam yang jahil mengenai peristiwa ini turutmeraikan April Fool's Day tanpa menyedari mereka sebenarnya merayakanulang tahun pembunuhan beramai-ramai saudara seIslam mereka sendiri.

Semoga Allah sentiasa membuka pintu taubat untuk kita.

Petikan drpd Risalah FikrahPeliharalah Allah, nescaya Allah akan memelihara kamu .....rawahuttirmiziIllal Liqaq

FOLLOWERS